Yol Tarifi Hemen Ara
0530 703 24 43info@pediturk.com.tr
EnglishFrenchItalianTurkish

Ayaklarımı Nasıl Sağlıklı Tutabilirim ?

Aktif yaşamımızın bütün yükünü taşıyan ayaklarımızda 26 kemik, 33 eklem ve 100’den fazla kas, bağ ve tendon bulunmakta ve bu yapı bile ayaklarımızın ne kadar karmaşık bir yapıya sahip olduğunu ve önemini bir kez daha gözler önüne sermekte. Vücudumuzun temelini oluşturarak hareket etmemizi, duruşumuzu, dengemizi ayarlamamızı sağlayan ayaklarımıza bizler de gereken özeni ve hassasiyeti göstermeli ve bakımını aksatmamalıyız.

Ayak Bakımı Nasıl Yapılmalıdır ?

Ayak bakımı, ayak sağlığı uzmanlarınca yapılmalıdır. Ayak bakımını belirli aralıklarla yaptırarak oluşabilecek sorunlar önceden tespit edilir ve bu sayede muhtemel hastalıkların da önüne geçilmiş olunur. Ayak bakımında kullanılan cihaz ve ürünlerin mutlaka sterilizasyonu yapılmış olmalı. Aksi durumda ayakta ödem, yara, enfeksiyon gibi riskler doğurabilir. Ayak bakımları ve uzmanların tavsiyelerine uygun yaşam biçimi, kişinin ayak sağlığını koruyacak ve buna bağlı olarak yaşam kalitesinin artmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca rutin kontroller, olası problemlerin önüne geçmekte en büyük etkendir.

Özellikle diyabetli kişilerde ayaklarda his kaybı görülmesi ve his kaybından dolayı taşınan riskin büyük olması, diyabetik ayaklarda özel bakımlarının önemini artırmıştır. Günümüzde ayak bakım uzmanları diyabetli kişilerin ayak bakımının yanı sıra günlük yaşam temposunda herkesin ihtiyaç duyduğu ayak bakımı üzerine çalışmaktadır.

Sert zemin, dar, sivri burunlu ve yüksek topuklu ayakkabılar, bilinçsiz uygulanan pedikür, yapısal olarak da eğer bir soruna yatkınlık varsa, büyük problemler olarak karşımıza çıkıyor. Yapılan araştırmalar ortalama her yüz kişiden 85’inde bir ayak problemi olduğunu gösteriyor. Zaman içinde değişime uğrayan ayaklarda, kemik ve eklem deformasyonları, batık, nasır, siğil, tırnak-deri mantarı ve terlemeye bağlı oluşan çeşitli sorunlar ortaya çıkabiliyor. Ancak günümüzde ayaklar, tüm bu olumsuzluklardan medikal bakımlar ile korunabiliyor ve oluşmuş problemler yine bu bakımlarla giderilebiliyor.

Ayaklarımı Nasıl Sağlıklı Tutabilirim ?

  • Ayaklarınızı günlük olarak inceleyin.
  • Ayakları ılık suyla yıkayın, asla sıcak suyla yıkamayın.
  • Ayaklarınızı yıkarken nazik olun. Yumuşak bir bez veya sünger kullanarak yıkayın.
    Ayaklarınızı nemlendirin ama ayak parmaklarınızın arasını değil. Kuru cildin kaşınmasını veya çatlamasını önlemek için günlük bir nemlendirici kullanın.
  • Tırnakları dikkatlice kesin. Düz bir şekilde kesin ve kenarlarını törpüleyin.
  • Temiz ve kuru çoraplar giyin. Günlük olarak değiştirin.
  • Ayakkabılarınızı sallayın ve giymeden önce içini hissedin.
  • Ayaklarınızı sıcak ve kuru tutun.
  • Ayak tabanlarınız için ter önleyici kullanmayı düşünün. Ayaklarınızda aşırı terleme varsa bu yararlıdır.
  • Asla çıplak ayakla yürümeyin. Evde bile! Daima ayakkabı veya terlik giyin. Bir şeye basıp çizebilir veya kesebilirsiniz.
  • Diyabetinize iyi bakın. Kan şekeri seviyenizi kontrol altında tutun.
  • Sigara içmek ayaklarınızdaki kan akışını kısıtlar.
  • Periyodik ayak muayeneleri yapın. Bir Podologa düzenli olarak görünmek, diyabetin ayak komplikasyonlarını önlemeye yardımcı olabilir.