Yol Tarifi Hemen Ara
0530 703 24 43info@pediturk.com.tr
EnglishFrenchItalianTurkish

Ayak Sağlığını Korumak İçin Ne Yapmalıyız?

Ayak sağlığı sorunlarının başlıca nedenleri; uzun süre ayakta kalma, yanlış tırnak bakımı ve uygun olmayan ayakkabı seçimidir. Uzun süre ayakta çalışmayı gerektiren işlerde, bir sonraki iş gününe başlamadan önce ayakların iyileşmesi için çok az zaman vardır. Bu nedenle ev ve iş için uygun ayakkabı giyerek ayakları korumak çok önemlidir. Rutin bir uygulama ve düzenli ayak bakımı çok zor değildir. Ayrıca birçok kişi sırt, bacak ve diz ağrılarından dolayı acı çekebilirler ve bu ağrıların ayaklarla ilgisi olabilir. Ayakkabı ve ayak bakımı konusunda insanları bilinçlendirmek suretiyle ağrının ortadan kaldırılması mümkündür.

Genel ayak şikâyetleri
Bazen ayağa binen yük dengesiz kalır ve ayağın belli bölgelerinde ekstra sürtünme duvarları oluşur. Böyle olduğunda, cilt yüzeylerinde kalınlaşmalar meydana gelir. Bu sert deri parçaları nasır adını alır. Nasır, vücudun alttaki dokuları korumak için oluşturduğu bir savunma mekanizmasıdır. Eğer basınç kaynağı ortadan kaldırılmazsa bunlar ağrılı olmaya başlar. Uygun ayakkabılar giymek, koruyucu pedler kullanmak ve diğer öz bakım önlemleri nasırların çözülmesine yardımcı olabilir.

İyi bir ayakkabının 10 önemli niteliği

1- Topuktan başparmağın sonuna kadar ayakkabının iç tarafının düz olması gerekir.

2- Ayakkabının ön kısmı ayak parmaklarının rahatça hareket edebileceği biçimde olmalıdır.

3- Ayakkabı yüksek topuklu olmamalı, geniş tabanlı olmalıdır.

4- Eğer yüksek topuklu ayakkabı giymeniz gerekiyorsa 2-3 santimden fazla olmamalıdır.

5- Ayağınızı sıkan ayakkabının giydikçe esneyeceğini beklemeyin. Ayakkabı esneyinceye kadar ayaklarınız bu durumdan zarar görebilir.

6- Normalde ayakların büyüklükleri birbirinden farklıdır. Büyük olan ayağa uygun olacak şekilde ayakkabı seçin.

7- Öğleden sonra ayakların şişmesi muhtemeldir, bu nedenle öğleden sonra ayakkabı alınması uygundur.

8- Eğer işiniz sürekli ayakta durmayı gerektiriyorsa, şok emici tabanlık kullanmanız tavsiye edilir.

9- Hafif ve hava alan ayakkabıyı tercih edin.

10- Güvendiğiniz bir merkezde düzenli ayak bakımı yaptırın.

Günlük ayak bakımının 8 önemli unsuru

Ayaklarda, deri ve tırnak rahatsızlıkları çeşitlilik gösterir. Ayak bakımında uygulayacağınız basit yöntemlerle birçok zararı önleyebilirsiniz.

1- Ayaklarınızı her gün su ve sabunla yıkayın; özellikle parmak aralarını özenle kurulayın.

2- Tırnakları düz ve kısa kesmeyin. Keskin kenarları yumuşatmak için tırnak törpüsü kullanın.

3- Eğer ayaklar kuru ise her gün losyonla masaj yapılabilir. Ancak losyonu ayak parmakları arasına uygulamayın.

4- Ayaklarınızı kuru tutan, temiz çoraplar giyin ve çok terlediğinizde sık sık değiştirin.

5- Birkaç çift ayakkabı edinin. Nemi azaltmak için ayakkabılarınızı ve çoraplarınızı düzenli olarak değiştirin.

6- Deri veya kanvas ayakkabı seçin.

7- Talk içeren ayak pudrası kullanın, mısır nişastası içeren toz kullanmayın.

8- Eğer sorun devam ederse mutlaka bir uzmana görünün.

Eğer şeker hastasıysanız, yılda en az bir kere ayağınızın bakımı ve ayak bakım eğitimi için Peditürk uzmanlarına görünmelisiniz